Přeskočit přímo na text


Co nejvíce brání rozvoji mezinárodních webů vytvořených čechy?

V nedávné době mě napadl jeden velice zajímavý nápad na web, který by se mohl uchytit jak u nás, tak v zahraničí (USA). John Vanhara na svém blogu Podnikání v USA velmi pěkně popisuje, jak češi zrovna moc služeb nevytvářejí. Protože jsem nad tím začal přemýšlet, napadlo mě několik věcí, proč jsou češi ve vztahu k zahraničí zdrženliví (nebo proč jsem zdrženlivý já a nevím z které strany takový projekt začít).

První a základní překážkou je podle mě: Neznalost lokálních specifik. Známe náš lokální trh, víme co je zde možné, co existuje a co není. Ale neznáme totéž v zahraničí. Existuje služba, kterou jsem vymyslel? Jak je úspěšná? Je možnost ji prosadit i přes konkurenci? To všechno jsou otázky, které napadnou každého „vynálezce“. Zároveň z neznalosti specifik vychází i další body, které mě napadly.

Technická omezení – představte si službu jako Youtube. Jak asi začínali? S kolika servery? V čechách je rozvinut trh nekvalitního lowcost webhostingu, ale dedikované servery (či VPS) u nás tolik neletí. Mám si tedy troufnout vše rozjet na českém hostingu nebo musím jít pro dedikovaný server či vlastní server v „colocation space“ (serverhousing). Kolik asi zaplatím za přenesená data, mám na to? (Tohle mě zrovna tolik netrápí, v technických záležitostech jsem silný, nějaké peníze na začátek by byly, jde spíš o všudypřítomný strach investovat do serveru na druhé straně oceánu).

Až vyrostu a budu mít statisíce uživatelů, koupí mě Google (to je snad sen každého ne? :-)). Nebo-li právní otázky. Jak mam tu službu provozovat, za co všechno jsem v USA odpovědný a za co nejsem? Kolik odstavců právních podmínek musí uživatel odkliknout abych byl z obliga? Co když zjistím, že to nejde a službu vypnu, bude mne někdo žalovat?

Tohle jsou zatím základní tři věci, který mě napadly při přemýšlení o vlastním projektu. Nikdo netvrdí, že nejsou řešitelné, naopak, stačí asi chvíli hledat a vše podstatné bych si ověřil, ale dokážu si představit jak to odrazuje čechy od investic do projektů např. pro USA.

About the authornení
 

Etablovanie sa na americkom

Etablovanie sa na americkom trhu je asi dobra vec, ale tiez to ma svoje uskalia, sam ste ich nacrtol. Asi by bolo dobre, zobrat to aspon zo zaciatku z druhej strany a poskytnut sluzbu zakaznikom spoza oceana specificku pre nase podmienky. Myslite, ze by taka sluzba nemohla existovat a bol by o nu zaujem?

To vzdycky zalezi na

To vzdycky zalezi na projektu. Pokusil jsem se najit co trapi me…Muzete doplnit kdyztak :)

Poslat nový komentář

  • You can use Texy! to format and alter entered content.
  • Povolené HTML značky: <em> <strong> <b> <i> <br> <code> <ul> <ol> <li> <pre> <pre class="php">
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>. Beside the tag style "<foo>" it is also possible to use "[foo]".

Více informací o možnostech formátování

Hledat

Přihlášení

Bezpečnost Drupalu

Z hlediska bezpečnosti je Drupal na velmi vysoké úrovni, díky propracovanému systému hlášení, prověřování a řešení možných problémů.

Čtěte více a odebírejte bezpečnostní aktuality

Poslední komentáře

Kdo je online

Momentálně je online 0 uživatelů a 3 hosté.

Support

Psychologie - poradenství